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Category Field Equipments
Author RugbyGoth
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Creation date May 20, 2014
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Language Français
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Electronic spawn

RugbyGoth French below

Hello everybody.

During a battlefield conquest like game we always wonder if the spawn point is under fire or not to know if we can spawn there.

To avoid problems with the meaning of "under fire" the Breizh Skull Company (breizh-skulls-company.fr/) dev team comes with a cheap solution: the electronic spawn point.

www.youtube.com/watch

As this spawn point is an open source open hardware project, I will explain to you how to make your own.

CONTENT :

[img]farm3.staticflickr.com/2937/14034741878_a6b54d38bf_c.jpg[/img]

PRINCIPLE :

When a red team member reaches the spawn he press the red button for 30 seconds (default time, customizable inside the code) then the servo puts the red flag up and the blue down.
Therefore red members can respawn here.
If a BB hits the target (the yellow box) then the 2 flags are put at the same height and the spawn is neutral AND inhibited (the side can't be switched) for 1 minute (default time customizable inside the code).
Of course if a blue team member reaches the point when it is red, a 1 second press is putting the spawn on neutral and then after 30 seconds it's on blue.

Do It Yourself:

[list]
1 arduino uno : www.banggood.com/Wholesale-Arduino-Compatible-R3-UNO-ATmega16U2-AVR-USB-Board-p-68537.html
2 push buttons : www.banggood.com/3A-250V-Off-on-Non-locking-Momentary-Push-Button-Switch-p-915925.html
1 Nokia screen : www.banggood.com/Nokia-5110-LCD-Module-White-Backlight-For-Arduino-UNO-Mega-Prototype-p-86022.html
1 servo : www.banggood.com/TowerPro-SG90-Mini-Gear-Micro-Servo-9g-For-RC-Airplane-Helicopter-p-86439.html
1 sound detector : www.banggood.com/Microphone-Voice-Sound-Sensor-Module-For-Arduino-p-76461.html
cables : male - female : www.banggood.com/40pcs-20cm-Male-To-Female-Jumper-Jump-Cable-Wire-For-Arduino-p-75613.html
cables male male : www.banggood.com/40pcs-30cm-Male-To-Male-Color-Ribbon-Line-Cable-Jump-Wire-For-Arduino-p-70130.html
1 protyping card : www.banggood.com/Double-Side-Prototype-PCB-Stripboard-Universal-Printed-Circuit-Board-p-89057.html
1 yellow box (powder chocolate)
1 box
1 battery (arduino is using anything between 6 et 20v) or AA batteries with this : www.banggood.com/6-X-AA-Battery-Case-Storage-Holder-With-DC2_1-Power-Jack-For-Arduino-p-76402.html[/list]


[b][WIRING][/b]

[img]farm3.staticflickr.com/2900/14206528646_b448069816_c.jpg[/img]

[b][CODE][/b]

[url]code.google.com/p/point-de-spawn/source/browse/[/url]

This spawn point has been field tested last week end and it works great!

Futur developpments will be the screening of time of cap for each side, the adding of a menu to set the inhibit and cap time on the fly and to choose different types of games.
The adding of a numerical keyboard to turn this into a bomb is at study too.

I wish you luck to build your own and if you need anything feel free to ask!

RugbyGoth for the BSC dev team

---------FRANCAIS-------------

Bonjour à toutes et à tous.

Nous avons tous été confronté au moins un fois à ce problème :

-Je veux respawner au point de spawn, mais le point de spawn est sous le feu alors je peux pas...
- Mais le mec qui tire est loin... suis-je VRAIMENT sous le feu?

Pour éviter à l'avenir ce genre de question métaphysique, l'équipe de développement de la BSC ([url]breizh-skulls-company.fr/[/url]) vous propose le point de spawn électronique dans sa version beta :

www.youtube.com/watch

Ce point de spawn se veut open source et open hardware. Je vais donc vous expliquer ici comment monter le votre et même où acheter les pièces (je n'ai pas d'intérêt dans les sites marchants nommés, c'est là que j'ai trouvé à moins cher, libre à vous de chercher ailleurs si vous le désirez!)

Voici d'abord ce que l'ont trouve dans la bête :

[img]farm3.staticflickr.com/2937/14034741878_a6b54d38bf_c.jpg[/img]

[b][PRINCIPE][/b]
A l'arrivée sur le point, un joueur appuie sur le bouton de la couleur de sa faction un temps donné (défini dans le code, 30sec par défaut) pour "capturer" le point. Au bout de ce temps d'appuie discontinu, le drapeau de sa couleur se lève et dès lors les joueurs de sa faction peuvent se remettre en jeu à ce point.

Si le bouton de l'autre faction est maintenu 1 seconde, le point redevient neutre.

Si la cible est touchée alors que le point appartient à un des 2 camps, le point redeviens neutre ET est inactif (impossible de le reprendre) pendant un temps défini dans le code (1 minute par défaut).

Si ce point de spawn est sous le feu, c'est immédiatement visible. Fini les questions métaphysiques!

Pour réaliser ce point de spawn il vous faut donc :
[list]
1 carte arduino uno : www.banggood.com/Wholesale-Arduino-Compatible-R3-UNO-ATmega16U2-AVR-USB-Board-p-68537.html
2 boutons poussoirs : www.banggood.com/3A-250V-Off-on-Non-locking-Momentary-Push-Button-Switch-p-915925.html
Ecran de Nokia 5110 : www.banggood.com/Nokia-5110-LCD-Module-White-Backlight-For-Arduino-UNO-Mega-Prototype-p-86022.html
1 servo : www.banggood.com/TowerPro-SG90-Mini-Gear-Micro-Servo-9g-For-RC-Airplane-Helicopter-p-86439.html
1 détecteur sonore : www.banggood.com/Microphone-Voice-Sound-Sensor-Module-For-Arduino-p-76461.html
Des cables : male - femelle : www.banggood.com/40pcs-20cm-Male-To-Female-Jumper-Jump-Cable-Wire-For-Arduino-p-75613.html
Des cables male male : www.banggood.com/40pcs-30cm-Male-To-Male-Color-Ribbon-Line-Cable-Jump-Wire-For-Arduino-p-70130.html
1 carte à trous : www.banggood.com/Double-Side-Prototype-PCB-Stripboard-Universal-Printed-Circuit-Board-p-89057.html
1 boite de Nesquik
1 malette
1 batterie (l'arduino prend n'importe quoi entre 6 et 20v) ou des piles/accu avec ça : www.banggood.com/6-X-AA-Battery-Case-Storage-Holder-With-DC2_1-Power-Jack-For-Arduino-p-76402.html[/list]

Logiquement là vous avez tout.

[b][BRANCHEMENTS][/b]

[img]farm3.staticflickr.com/2900/14206528646_b448069816_c.jpg[/img]

[b][CODE][/b]

[url]code.google.com/p/point-de-spawn/source/browse/[/url]

Ce point de spawn a été testé ce week end, ça marche super bien.

Dans les développements futurs nous comptons rajouter le décompte du temps de prise du point par chaque équipe (et son affichage). L'ajout d'un menu pour pouvoir choisir le type de jeu est aussi à l'étude. On peut penser, en déconnectant la cible, à en faire une bombe, l'ajout d'un clavier numérique est prévu dans ce cadre.

Si vous avez des questions/ remarques, elles sont les bienvenues.

Merci d'être arrivé au bout de ce pavé et bon courage si vous essayez de le réaliser!

2 years ago
RugbyGoth







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